Srpski tartufi traženi od Nemačke do Japana

Bez autora
Aug 16 2020

Nakon što je završila MBA studije u Americi Ivana Stanojević vratila se u Srbiju i osnovala porodičnu firmu „Tartufi SR“ koja se pet godina uspešno bavi sakupljanjem, prodajom i izvozom tartufa, a u asortimanu ima i 20 različitih proizvoda od tartufa.

Proizvodni pogon je u Šumadiji, trećinu proizvodnje izvoze na tržišta Evrope, Azije, Amerike, a snabdevaju i veliki broj domaćih hotela i restorana. 

„Često me pitaju zašto i kako sam krenula u biznis sa tartufima! Tata mi je lovac na tartufe već dve decenije. Odrastajući uz njega videla sam šta se dešava na tržištu. Velika količina tartufa izlazi iz Srbije i deklariše se kao iz neke druge zemlje…Odlučila sam da to promenim“, počinje uspešnu priču Ivana Stanojević, osnivač i direktor kompanije „Tartufi SR“.

Na studijama u Njujorku i Nju Džersiju provela je četiri godine, za to vreme i radila, stekla ušteđevinu, odlučila da se vrati u Srbiju i pokrene sopstveni biznis, ulažući stečeno znanje i novac u domaću proizvodnju.

„Kada sam se vratila razmišljala sam šta bih mogla da radim, nešto novo, autentično i originalno. Počinjem da istražujem tržište i dolazim do zaključka da je proizvodnja i prodaja tartufa vrlo perspektivna, ali da je u Srbiji gotovo uopšte nema. U posao ulažem sav novac koji sam zaradila u Americi, podižem kredit i krećem u avanturu“, ističe Ivana. 

U početku, prema njenim rečima, nije bilo lako, bilo je  mnogo izazova i nedoumica, ali vizija, cilj i rešenost da se ostvari garantuju uspeh.

Danas kompanija u  ponudi ima različitih 20 proizvoda, među kojima su sveži crni i beli tartufi, sosevi, džemovi, med… Benefiti tartufa su nizak nivo masti, dobar izvor proteina, vitamina B, D i C, posebno su pogodni za dijabetičare, smanjuju nivo holesterola i šanse za kardiovaskularne i druge bolesti.

„Naš proizvodni pogon nalazi se u Šumadiji. Posedujemo HACCP sertifikat i laboratorijska ispitivanja, čime dokazujemo da su proizvodi proizvedeni i pakovani po sistemu bezbednosti hrane, što garantuje potpunu zdravstvenu ispravnost po standardima EU. Naši proizvodi su bez konzervansa, aditiva i bez veštačkih boja, napravljeni od najkvalitetnijih šumskih tartufa. Imamo obučene tartufare i pse, koji idu na terene širom Srbije i pronalaze tartufe u šumama”, objasnila je Stanojević.

Mala porodična firma izvozi tartufe i proizvode na velika i zahtevna tržišta – Nemačke, Španije, Majamija, Japana i Havaja.

Poslovanje u vreme pandemije

Trenutno, zbog pandemije Kovid -19 manje izvoze, a više su okrenuti lokalnim maloprodajama. „Mere države su dobrodošle, iskoristili smo prvi paket pomoći Vlade Srbije, a treba da iskoristimo i drugi, što će uticati povoljno na našu likvidnost“, objasnila je Ivana Stanojević.

Prioritet kompaniji je stalno ulaganje u osavremenjivanje proizvodnje, a kako ističe Ivana, u svim poslovnim poduhvatima imaju snažnu podršku Privredne komore Srbije čiji je tim uvak na raspolaganju za savet, pomoć, uslugu, kvalitetnu informaciju.

Čuvarkuća – dokaz vrhunskog kvaliteta


Veliku podršku domaćim proizvodima i proizvođačima u kompaniji vide u akciji PKS „Stvarano u Srbiji“.

„Veoma smo zainteresovani za žig Čuvarkuća, jer naši  proizvodi ispunjavaju sve uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa.  Nadamo se da ćemo uskoro biti nosioci prestižne potvrde kvaliteta, što je sjajna prilika da to dokažemo našim potrošačima“, naglašava Ivana.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik