Nakon što je završila MBA studije u Americi Ivana Stanojević vratila se u Srbiju i osnovala porodičnu firmu „Tartufi SR“ koja se pet godina uspešno bavi sakupljanjem, prodajom i izvozom tartufa, a u asortimanu ima i 20 različitih proizvoda od tartufa.
Proizvodni pogon je u Šumadiji, trećinu proizvodnje izvoze na tržišta Evrope, Azije, Amerike, a snabdevaju i veliki broj domaćih hotela i restorana.
„Često me pitaju zašto i kako sam krenula u biznis sa tartufima! Tata mi je lovac na tartufe već dve decenije. Odrastajući uz njega videla sam šta se dešava na tržištu. Velika količina tartufa izlazi iz Srbije i deklariše se kao iz neke druge zemlje…Odlučila sam da to promenim“, počinje uspešnu priču Ivana Stanojević, osnivač i direktor kompanije „Tartufi SR“.
Na studijama u Njujorku i Nju Džersiju provela je četiri godine, za to vreme i radila, stekla ušteđevinu, odlučila da se vrati u Srbiju i pokrene sopstveni biznis, ulažući stečeno znanje i novac u domaću proizvodnju.
„Kada sam se vratila razmišljala sam šta bih mogla da radim, nešto novo, autentično i originalno. Počinjem da istražujem tržište i dolazim do zaključka da je proizvodnja i prodaja tartufa vrlo perspektivna, ali da je u Srbiji gotovo uopšte nema. U posao ulažem sav novac koji sam zaradila u Americi, podižem kredit i krećem u avanturu“, ističe Ivana.
U početku, prema njenim rečima, nije bilo lako, bilo je mnogo izazova i nedoumica, ali vizija, cilj i rešenost da se ostvari garantuju uspeh.
Danas kompanija u ponudi ima različitih 20 proizvoda, među kojima su sveži crni i beli tartufi, sosevi, džemovi, med… Benefiti tartufa su nizak nivo masti, dobar izvor proteina, vitamina B, D i C, posebno su pogodni za dijabetičare, smanjuju nivo holesterola i šanse za kardiovaskularne i druge bolesti.
„Naš proizvodni pogon nalazi se u Šumadiji. Posedujemo HACCP sertifikat i laboratorijska ispitivanja, čime dokazujemo da su proizvodi proizvedeni i pakovani po sistemu bezbednosti hrane, što garantuje potpunu zdravstvenu ispravnost po standardima EU. Naši proizvodi su bez konzervansa, aditiva i bez veštačkih boja, napravljeni od najkvalitetnijih šumskih tartufa. Imamo obučene tartufare i pse, koji idu na terene širom Srbije i pronalaze tartufe u šumama”, objasnila je Stanojević.
Mala porodična firma izvozi tartufe i proizvode na velika i zahtevna tržišta – Nemačke, Španije, Majamija, Japana i Havaja.
Poslovanje u vreme pandemije
Trenutno, zbog pandemije Kovid -19 manje izvoze, a više su okrenuti lokalnim maloprodajama. „Mere države su dobrodošle, iskoristili smo prvi paket pomoći Vlade Srbije, a treba da iskoristimo i drugi, što će uticati povoljno na našu likvidnost“, objasnila je Ivana Stanojević.
Prioritet kompaniji je stalno ulaganje u osavremenjivanje proizvodnje, a kako ističe Ivana, u svim poslovnim poduhvatima imaju snažnu podršku Privredne komore Srbije čiji je tim uvak na raspolaganju za savet, pomoć, uslugu, kvalitetnu informaciju.
Čuvarkuća – dokaz vrhunskog kvaliteta
Veliku podršku domaćim proizvodima i proizvođačima u kompaniji vide u akciji PKS „Stvarano u Srbiji“.
„Veoma smo zainteresovani za žig Čuvarkuća, jer naši proizvodi ispunjavaju sve uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. Nadamo se da ćemo uskoro biti nosioci prestižne potvrde kvaliteta, što je sjajna prilika da to dokažemo našim potrošačima“, naglašava Ivana.